Sweet people

5 juni 2013 - Crieff, Verenigd Koninkrijk

Het voordeel van alleen reizen en in hostels verblijven is dat je zoveel leuke mensen ontmoet en er makkelijk contact mee maakt!

Na Aberdeen ben ik maandag richting Stonehaven vertrokken. Daar aangekomen mijn auto op het plein geparkeerd en binnen 3 minuten stond er een auto naast me die toeterde. Raampje open en kreeg een parkeerkaartje in mijn handen gedrukt van een vrouwtje (makkelijk aangeven, met de sturen aan de andere kant ;) ). Toen een koffie gehaald en heerlijk in het zonnetje op een bankje op de zee uitgekeken. Binnen notime kwam ik in gesprek met een oudere man met twee honden, die gezellig naast me kwam zitten en enthousiast over Schotland begon te vertellen (en de rest van zijn leven ook voorbij liet gaan ;) ) Vervolgens ging die beste man een andere man helpen met zijn tassen en liet mij achter met zijn twee honden om de tassen weg te brengen. Nadat hij teruggekomen was nog ff gekletst en daarna richting castle gelopen.

Onderweg kwam ik in gesprek met een vrouw uit Canada. Met haar mee opgelopen richting monument en bij de fotomomenten gaf haar camera er de brui aan. Dus fotos gemaakt van haar en de omgeving, haar kaartje gevraagd en beloofd de fotos te mailen. De castle zelf was helemaal leuk! Vooral de omgeving! Daarna heerlijk opt kiezelstrandje gezeten alvorens ik de rit naar Arbroath ondernam. Van Jane uit mijn eerste hostel begrepen dat ik daar moet zijn voor de echte Smokeys (gerookte vis, voornamelijk haring).

Na de vis vertrokken naar Crieff, om in te checken in mijn hostel. Aangezien ik na 18uur was was de receptie reeds dicht :S. Na wat rondkijken kwam ik een krijtbord tegen met mijn naam erop en een sleutel aan een haakje erachter. Met de mededeling dat ik de volgende ochtend langs kon komen na een goede nachtrust. Dit, inclusief de omgeving, was voor mij genoeg om te beslissen hier langer te blijven! Dus hostels omgeboekt (je moet nu wel wat eerder boeken gezien het vakantieseizoen duidelijk aan het beginnen is) en in de avond bij Colin en John voor hun caravan met een drankje bij het vuur gezeten. Colin trof ik voor de hostel, hij werkt hier als handyman en John ook. Raakte aan de klets en hij nodigde me uit om langs te komen. Verder heb ik o.a. Rick ontmoet die hier paden maakt voor mountainbiken, een stel uit Edinburgh met kind waar ik het adres van heb gekregen om langs te komen als ik een plekje zoek in Edinburgh tijdens mijn volgende Schotlandbezoek, een ouder echtpaar uit Engeland die mij toch zover hebben gekregen om drie slokken Wiskey naar binnen te werken (wat aggitatie opleverde van een jongeman uit Glasgow gezien het ierse wiskey was, hehe) en me veel tips hebben gegeven om te zien en verblijven en een man die maps maakt, veel praat en veel in NL is geweest.

Ik heb een route gelopen langs een river met een briefje van Colin waar de route op stond geschreven en dit in combinatie met zijn telefoonnummer mocht ik verdwalen. Tuurlijk heb ik een paar keer een andere route gelopen wat ook mooi was (het leven is als een omelet, wanneer het mislukt kan je altijd nog zeggen dat je een roerei wilde maken ;) ). En hem enkel opgebeld omdat er een hond meeliep met me en ik geen eigenaars kon vinden.

Gisteravond nog even hoi gezegd bij Colin en de rest daaro en toen gezellig in het hostel een drankje gedaan met wat mensen terwijl ik probeerde weer een breipoging te ondernemen :).

Ik slaap hier nog 1 nachtje en moet dan alweer weg helaas. Ze hebben gevraagd of ik niet wilde blijven en als volunteerder de receptie op me wilde nemen in ruil voor onderdak en eten. Erg leuk want ik voel me hier prima op mijn plek! Maarja, helaas zit er een tijdslimiet aan mijn reis, dus moet toch weer verder. Heb in elk geval weer een stapel leuke mensen ontmoet en veel nieuwe input gekregen!

Morgen vertrek ik naar Aviemore waar ik twee nachten verblijf, en de tweede nacht met Maaike die ik vant vliegveld ga plukken! Het weekend staat nog gepland voor mooi weer, hopen dat het zo blijft! Ik heb begrepen dat in NL het weer ook prima aan het worden is! Voor iedereen die naar het Fries Straatfestival is geweest, hoe was het? Ik krijg het voor elkaar telkens weg te zijn, hoop het volgend jaar weer mee te kunnen maken!

Lieve groet Jo

1. Vanja:
    5 juni 2013
    Hey laiverd, fijn om te lezen dat je
    zoveel leuke mensen ontmoet. Overigens verwachtte ik niet anders voordat je wegging ;) alleen reizen heeft een paar nadelen maar ook zeker zijn leuke spontane kanten. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er nog maar even van! dikke knuffel
  2. Maaike:
    5 juni 2013
    Nog twee nachtjes slapen :D Heb er zin in! En die whiskey moet ik ook maar weer eens een keer proeven... misschien dat het beter smaakt als je in Schotland bent??? (heb daar alleen nog weinig vertrouwen in...) Tot snel!
  3. Tineke:
    5 juni 2013
    Hey Buuf, Straatfestival was leuk maar niet half zo gaaf als jouw avonturen! Veel plezier nog! Liefs
  4. Dinette:
    5 juni 2013
    Hey...die van die omelet vind ik leuk! Gerookte vis...zálig! Wat doe je het toch goed daar! dikke túút uut Hollywiek ;-)
  5. Oma:
    5 juni 2013
    wat kan jy mooi vertellen zeg en van dat drankje heb je
    wel goed kunnen slapen denk ik maar wat een belevenis
    voor jou geweldig hoor lieve groetjes oma en opa doei
  6. Oma /Opa Dortland:
    7 juni 2013
    Hallo wereld/Schotland reizigster . Gelukkig verloopt alles naar wens.Als. Wij 30 jaar jonger waren zochten wel je
    daar op. Maar met jouw verhaal talent maken we het ook mee.
    Groetjes en Good. Luckppp
  7. Dieta:
    8 juni 2013
    Hi Jolies
    weer met veel plezier je belevenissen gelezen Nog heel veel plezier en leuke ontmoetingen. Liefs Dieta
  8. Thea:
    9 juni 2013
    Ha die Jolies,

Geweldig zoals jij je reis kunt beschrijven, helemaal super!
    We kijken al weer uit naar het volgende verslag.
    Geniet er nog maar flink van, voor je het weet ben je weer terug.
    groetjes Roelof en thea
  9. Jildau:
    16 juni 2013
    Hoi Jolies,

Wat geweldig dat je nu naar Schotland bent gegaan. Heel veel reisplezier!!
    groetjes van Jidau