haan perikelen

25 mei 2013 - Auchencairn, Verenigd Koninkrijk

Na een aanpassing in de weide van de lammeren had ik het uitbraakprobleem getackeld.

Maar vervolgens nog het kippenprobleem over: twee hanen in 1 hok geeft problemen. Nadat de uberhaan (nogal een. agressief beest) de tweede haan in de morgen zowat om zeep had geholpen, wilde ik het hok niet dicht hebben in de avond. Dus open gelaten maar met gevolg dat een vos de hele handel kan gaan opeten. Die nacht vond ik niet relax, dus vanavond voor optie 2 gekozen, 1 haan uithet hok gooien. De eenden kreeg ik nog niet binnen dus die zou ik na mijn etentje bij Simon naar binnen doen. Ligt er bij terugkomst de haan heerlijk te koese op het eendennest in het eendehok! Super sneu maar hij moest er uit. Vervolgens de eenden opzoeken want die waren foetsie (eenden zijn echt super gave beesten by the way). Gevonden in een weiland achter de heuvel en hun hok in geloodst, jeejj! Maarja, er was ondertussen een kerel flink pissed op mij en liep om het gesloten kippenhok heen. Dus maar een tijdelijk hokje gefabriceerd met de materialen die ik kon vinden en ergens wat hooi weggeplukt. Vervolgens de polytunnel gewaterd en bij terugkomst? Meneer heeft. zijn intrek genomen! Toppie! Nu maar hopen dat er geen vossen langskomen al schijnt het wel iets mee te vallen :) .

Zie de pics!

Lieve groet Jo

1. Eric:
    26 mei 2013
    Gaat je goed af Jolies!;-) De kudde (roedel, toom) bij elkaar houden is je op het lijf geschreven! Bij ons, tegen alle voorspellingen in, vrijwel droog. bij jou?
  2. Hans:
    26 mei 2013
    Ik zie hier allemaal niet vermoede talenten boven komen,
    het lijkt wel een 10000 euro management cursus, ik zie een gat
    in de markt :-)
  3. Thea:
    26 mei 2013
    wij vinden het helemaal geweldig hoe je het allemaal doet, petje af hoor!
  4. Vanja:
    31 mei 2013
    Hey meis, had t al tijdje terug gelezen maar nog niet gereageerd: goed gedaan zeg! Haan gered:) hoe is het nu? Geniet ervan, denk aan je dikke knuffel
  5. Pascal:
    31 mei 2013
    Hoi Jolies, leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar. Je ontpopt je als een ware Robinson!! Eenden vangen, dingen bouwen en ........... breien?
    Hoop dat het een onvergetelijke ervaring voor je wordt. Groetjes, Pascal