op de boerderij

19 mei 2013 - Auchencairn, Verenigd Koninkrijk

Hoera, gearriveerd op de boerderij! Voordat ik jullie de uitgebreide versie geef, eerst even een kleine update van mijn sightseeing daarvoor. Na mijn dagje in de bieb heb ik besloten om niet meer naar de tuinen te gaan. Daar was het toch wat te laat voor geworden en besloten om wat dichter bij 'huis' te blijven. Dus maar richting galloway forrest om daar wat te gaan hiken, het weer zag er immers prima uit! Nouja, uit de auto en het regenen begon weer! Aangezien ik er nu toch al was, even dapper een route gelopen. Was erg mooi en tevens mijn auto weer terug gevonden! (altijd fijn). Onderweg nog ergens koffie gedronken en jahoor, eenmaal binnen scheen de zon weer ;-) ).

Terug in de hostel was de zon er nogsteeds dus eten gemaakt en nog ff gewandeld in de omgeving en leuk gekletst met een oude man onderweg. De volgende dag vroeg op om het zuidwesten van Schotland te ontdekken. Eerste stop waren de befaamde Kennedy gardens. Gelukkig stroomde het van de regen, wil de full experience van Schotland niet missen! Een soort van landgoed met een vergaand kasteel en een nieuwere waar graaf nr zoveel nog in woont. Na het rondje is de stad Stranraer aan de beurt, en een leuk gesprek gehad met een dame die pleit voor de vrijheid van Schotland. Daarna door naar Port Patrick, een super mooie havenstad. Daar een leuke route gelopen langs de kust. Zonnetje erbij, regenjas in de auto, lekker genieten! En toen kwam de hagel... Ben even flink uitgelachen door de golfers daar (ze hebben hier golfbanen zat voor de liefhebber) en terug gegaan dus hehe. Vervolgens was Port Logan aan de beurt met haar beroemde botanic garden. Leuk maar genoeg tuinen gezien voor het komende half jaar ;-) ! Daarna op naar Mull of Galloway. Dit is het uiterste zuidelijke deelvan Schotland! Via een oneway road naar de bestemming, super gaaf! Daar gewandeld en een joboffer gekregen voor Birdwatching erg grappig! Weer terug naar de hostel kreeg ik van John uit Glasgowlekkere koek, als afscheid wegens mijn laatste avond daar. En gingen we samen met Jane naar een meeting over bergbeklimmen in Nepal, super gaaf om die verhalen te horen! En was de laatste avond een feit: dus berenburg met cola gedronken met de mensen daar de volgende dag nog een knuffel van Jane gekregen en een leuk wandelgidsje van de manager en door richting gatehouse of fleet. (toen weer ff terug om mijn muts terug te halen die ik vergeten was gehe). Na wat sightseeing het mooie artiestenstad kirkcudbright bekekenen in de kroeg een Guinness gehad, yummie! Via het uiterst deprimerende stadje castle Douglas aangekomen bij de standingstone farm! Daarover later meer, morgen weer om kwart over 7 op, want het wkend is voorbij :). Ik kan de mooie foto's die ik gemaakt heb met mijn camera helaas niet delen aangezien mijn computer leeg is en mijn wereldstekkers beide niet willen werken. Dus mijn telefoon dient als computer voor de time being.

De schriftelijke update over de afgelopen en volgt snel, aangezien ik hier een paar dagen alleen de boel mag runnen en ik dus weinig mensen om me heen heb nadere info volgt!

1. Mam:
    20 mei 2013
    Ziet er erg spannend uit, was dit wat je had verwacht?
    Wel jammer dat je niet het resultaat van je poot werk kunt bewonderen, gezien de temperatuur gaat dat nog wel even duren.
    Wordt je knuffel behoefte wel beantwoord?

In ieder geval zal ik je er eentje geven, liefs Mam
  2. Karin:
    20 mei 2013
    Hey meis... wat klinkt het allemaal leuk en uitdagend! Veel plezier nog. dikke knuffel! x
  3. Rikkert:
    20 mei 2013
    Het is wel back to basic zo te zien.. Veel plezier :D
  4. Oma /Opa Dortland:
    21 mei 2013
    Groetjes uit Assen . Je vermaakt je wel merken we .
    Groetjes en tot ziens .
  5. Oma:
    21 mei 2013
    ben bly weer een berichtje te hebben ontvangen
    succes op de boerdery
    lieve groetjes oma en opa
  6. Diana:
    Hee Liesje,
    Wat heb ik een respect voor jou! Ik doe het je niet na, en al helemaal niet met dat weer! Maar je bent een stoere, dappere en vooral sociale meid! Jij redt je wel! Geniet lekker verder daar!
  7. Thea:
    21 mei 2013
    ben benieuwd hoe het je daar vergaat de komende dagen helemaal remie alleenie. ennuh je krijgt de groetjes van ome Jan!
  8. Vanja:
    Hey meis,
    Hoe bevalt je back to basic? Vond de foto met de wc wel uhh.. verrassend ieg. De boel alleen runnen? Fijn om dat back to basic gevoel even te ervaren? Wel gezellig? Geniet ieg van de ervaring, ben trots op je! Dikke knuffel vanuit ljouwert x
  9. Dinette:
    22 mei 2013
    Ha die Jolies! Even ter info, op boerderijen hebben ze dan wél weer "boerentuinen"...;-) Vind écht dat je supertof bezig bent! liefs
  10. Oma /Opa Dortland:
    23 mei 2013
    Hallo Jolies(je) . Uiteraard volgen wij zoveel het in mijn vermogen
    ligt je escapades. Maar je moet bedenken , die oude Opa is niet zo snel meer . Vanmiddag komt je Pa weer even buurten in ons zeeeeeeeeeeer koud en regenachtig Assen.
    Groeten uit Assen . All The Best